Cugetliber.ro – Румъния смята да инвестира още 647 млн.евро в Пристанище Констанца до 2020 година чрез ОП(ЕС)

Национална компания „Mорските пристанища администрация“ Констанца (Compania Nationala „Administratia Porturilor Maritime“ Constanta) и Национална компания „Mорските пристанища администрация“ Румъния (ACN Administrația Canalelor Navigabile) официално обявиха какви инвестиции заявяват и ще реализират с финансиране по Оперативни Програми до 2020 година в пристанище Констанца за над 647 млн.евро:
■ година 2017 – 79 080 318 евро;
■ година 2018 – 177 214 805 евро;
■ година 2019- 191 768 371 евро;
■ година 2020- 199 296 507 euro.
За какво ще бъдат инвестирани в пристанище Констанца:
 създаване на ro-ro терминал за леки автомобили в пристанището Констанца Юг Агигея на кей 3S;
 инвестиция за драгиране на пристанище Констанца;
 изграждане на специализиран стоянки до дълбоководен кей D80 на пристанище Констанца;
 инфраструктура работа в развитието на специализирани терминали в Констанца юг – терминали 3S-4S (етапи I + II + III), което ще позволи обработката на 3700 превозни средства на ден – на площ 107 ха;
 изграждането на LNG терминал южно пристанище Констанца;
 доставки станция за втечнен природен газ на котвена стоянка D99 и платформа за паркиране (16,50 милиона евро);
 разширение за достъп на баржи – пристанищен терминал Южна Констанца етап II и неподвижни платформи (12 ха);
 разширяване до четири платна на пътя между порта 7 и сливането с мост км 0 + 540 km над Дунав – Черно море единствен път, който свързва между порта и северния пристанищен град Констанца – на стойност 13,05 милиона евро;
 удвояване на железопътната линия Агигея към изиране пристанището Констанца Юг – стойност 5,0 милиона евро.

Интересно в случая какво заявяват да реализират Министерство на Транспорта и Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” (ДППИ) в Пристанище Варна по ОП до 2020 година?
 Преди месеци Европейската комисия отмени и директивата за недопустима държавна помощ в пристанища, която беше основен аргумент на МТ и ДП“ПИ“ за да не инвестира нищо същественно в българските морски пристанища;
 С отмяната на дерективата Европейската комисия разреши държавни инвестиции без разрешение на ЕС до 150 млн.евро в държавни пристанища с пътници до 3 млн. в година;
 Което позволява на ДП“ПИ“ и на държавни пристанища да бъдат бенифицент по ОП до 2020 година по проекти за модернизация на български пристанища с безвъзмездна финансова помощ по Оперативни Програми до 150 мил.евро за година;

Comments

comments

About Author

Connect with Me:

Leave a Reply

  • Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
    Translate »