
Проект „Втори Аспарухов мост на две нива“ на СНЦ „Бъдеще за Варна“ и СНЦ “КЧИЗ“
Проект „Втори Аспарухов мост на две нива“ на СНЦ „Бъдеще за Варна“ и СНЦ “КЧИЗ“
-
Под проект на Мега Проектa Супер Варна 2025 на СНЦ „Бъдеще за Варна“ и Проект “Логистичен и Реeкспорт Хъб за Централна и Източна Европа – Bulgarian Gateway” на СНЦ „КЧИЗ“
„В проекта с цел оптимизиране транспортната инфраструктура и трафика в региона се предлага строителството на нов втори мост до съществуващият Аспарухов мост в проект „Втори Аспарухов мост на две нива“ съглано утвърденото трасе за втори мост заложено в действащият Общ устройствен план – Варна. Изграждането на втори мост е важен транспортен проект на град Варна, който ще даде възможност изцяло извеждане на транзитния трафик от магистрали АМ „Хемус“ и АМ „Черно море“ през новия кабелен мост и ще позволи значително да се намали градския трафик през града.
Заедно с изграждането на втори мост и допълнително планираното до 2025-2030 година завършване на магистрали АМ ”Хемус” и АМ ”Черно море”, значително ще подобри връзките на курортният град с Централна България, столицата и директно с централна Европа. Планират се две нива в моста (реализация на два етапа): Ниво 2 – за трафика от града и от бул.Левски и Ниво 1 – за трафика от магистрали АМ „Хемус“ и АМ „Черно море“. “ СНЦ “ Бъдеще за Варна“, 2013 година
-
- 2013 г.: Проекта е авторска разработка на експерти НПО „Бъдеще за Варна“, експертен колектив – Ремтехстрой Груп – www.remtechstroy.eu и колектив консултанти архитекти от чужбина. Проекта е разработен като окончателно завършена концепция още 2013 година. Идеен проект и Анализ за финансиране е изготвен от СНЦ (Бъдеще за Варна) в началото на 2014 година.
- 2013-2014 г.: Част от общ идеен проект от 6 инженерни решения и различни типове мостове в езерото, Анализ за финансиране на втори мост над Варненско езеро, Технически анализ на всички възможни инженерни решения и SWOT анализ за финансиране до 2020 година, изготвени от СНЦ (Бъдеще за Варна) още през 2013-2014 година.
- 13 август 2018г.: Областна Администрация Варна подкрепи проекта „Втори Аспарухов мост на две нива“ на СНЦ “Клъстер Черноморска Икономчиеска Зона“
-
Източник: Проект „Втори Аспарухов мост на две нива“ на СНЦ „Бъдеще за Варна“ от 2013 година
– инвестиция в строителство: EU Investment и Европейска Инвестиционна Банка (ЕИБ) по Анализ 2017-2018 на СНЦ „Клъстер Черноморска Икономическа Зона“
– обща дължина (само на моста): 1900 м
– обща дължина (с естакадите): 2500 м
– широчина на моста: 29,0 м, две двойни платна, общо 4 ленти, възможност за моно релсова транзитна система – железница или реализация на BRT коридор
– тип на моста: висящ на две нива за транзитен и градски трафик
– главен отвор (просвет): 570 м
– брой отвори: 114 + 570 +114 м
– максимална височина над водата (Air draft): 57,91 m
-
- 2000-2004 Мост „Рио-Антирио“ – Гърция:
– обща стойност: 770 мил.евро
– инвестиция в строителство: 400 млн.€ (52%)** чрез ПЧП и 370 млн.€ (48%) от Европейска инвестиционна банка (ЕИБ)
– такси за преминаване: ** такса на кола 13,20€
– обща дължина (само на моста): 2252 м
– обща дължина (с естакадите): 2883 м
– широчина на моста: 27,2 м, две двойни платна, общо 4 ленти
– тип на моста: вантов
– главен отвор (просвет): 560 м
– брой отвори: 5 (286 + 3×560 + 286 м)
– максимална височина над водата (Air draft): 57,0 m или 64,0 m
– дневен трафик: до 11 000 МПС- 2007-2013 Мост „Нова Европа“ – Дунав 2:
– обща стойност: 256 мил.евро
– инвестиция в строителство: EU Investment 70 млн.€ (27%)
– такси за преминаване: такса на кола 6€ (до 8+1 места и до 3,5 t)
– обща дължина (само на моста): 1971 м
– обща дължина (с естакадите): 2800 м
– широчина на моста: 32 м, две двойни платна, общо 4 ленти + жп
– тип на моста: вантов
– главен отвор (просвет): 180 м
– брой отвори: 13
– максимална височина над водата (Air draft): 30,0 m
– дневен трафик: до 1500-1600 МПС- 2011-2015 Мост „Constitution of 1812“ или „La Pepa“ – Испания:
– обща стойност: 510 милиона евро, над 240 милиона евро извън бюджета
– инвестиция в строителство: не финансиране от ЕС
– такси за преминаване:
– обща дължина (само на моста): 2355 м
– обща дължина (с естакадите): 3092 м
– широчина на моста: 34,3 м, три платна, общо 6 ленти
– тип на моста: вантов
– главен отвор (просвет): 540 м
– брой отвори: N/A
– максимална височина над водата (Air draft): 69,0 m
– дневен трафик: до 20 000 МПС- 2007-2022 Мост „Пелгешак“ – Хърватия:
– обща стойност: 526 мил.евро
– инвестиция в строителство: EU Investment 357 млн.€ (85%), Competitiveness and Cohesion Operating
Programme
– такси за преминаване: N/A
– обща дължина (само на моста): 2404 м
– обща дължина (с естакадите): N/A м
– широчина на моста: 21,5 м, две двойни платна, общо 4 ленти
– тип на моста: вантов
– главен отвор (просвет): 568 м
– брой отвори: N/A
– максимална височина над водата (Air draft): 55,0 m
– дневен трафик: до 4500-5000 МПС
-
- 1972-1976 Мост „Аспарухов мост“ – България:
– обща стойност: 42 мил.евро (или 58 мил.$ към 1976 година)
– инвестиция в строителство: държавно финансиране
– обща дължина (само на моста): 2050 м
– обща дължина (с естакадите): N/A м
– широчина на моста: 21 м, две двойни платна, общо 4 ленти
– тип на моста: непрекъсната/проста греда
– главен отвор (просвет): 160 м
– брой отвори: N/A
– максимална височина над водата (Air draft): 46 m (44,14 m)
– дневен трафик: до 10 000 МПС
-
- 1962-1966 Мост „25-ти април“ – Лисабон, столица на Португалия:
– обща стойност: 32 мил.$ (225 милиона щатски долара през 2011 г., коригирани с инфлацията)
– инвестиция в строителство: държавно финансиране
– обща дължина (само на моста): 2278 м
– обща дължина (с естакадите): N/A м
– широчина на моста: N/A м, Ниво 2: 2+2+1 платна, общо 5 ленти, Ниво 1: 2 жп линии
– тип на моста: висяща конструкция
– главен отвор (просвет): 1012 м
– брой отвори: N/A
– максимална височина над водата (Air draft): 70 m
– дневен трафик: до 150 000 МПС, до 150-160 влака
-
- 1970-1974 Мост „Köhlbrand“ Хамбург:
– обща стойност: 82 млн.EUR (160 млн. DM) към 1974 г.
– инвестиция в строителство: държавно финансиране
– обща дължина (само на моста): 3618 м
– обща дължина (с естакадите): N/A м
– широчина на моста: 17,5 м, Ниво 2: две платна, общо 4 ленти
– тип на моста: вантов
– главен отвор (просвет): 325 м
– брой отвори: N/A
– максимална височина над водата (Air draft): 55 m
– дневен трафик: до 30 000 МПС
Leave a Reply