Cugetliber.ro – Румъния смята да инвестира още 647 млн.евро в Пристанище Констанца до 2020 година чрез ОП(ЕС)

Национална компания "Mорските пристанища администрация" Констанца (Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" Constanta) и Национална компания "Mорските пристанища администрация" Румъния (ACN Administrația Canalelor Navigabile) официално обявиха какви инвестиции заявяват и ще реализират с финансиране по Оперативни Програми до 2020 година в пристанище Констанца за над 647 млн.евро: ■ година 2017 – 79 080 318 евро; ■ година 2018 - 177 214 805 евро; ■ година 2019- 191 768 371 евро; ■ година 2020- 199 296 507 euro. За какво ще бъдат инвестирани в пристанище Констанца:  създаване

Traficmedia.ro – Над 3 /три/ милиона кв.м. площ под наем отчитат в Пристанище Констанца и инвестиции от 180 милиона евро!

Пристанището в Констанца достигна повече от три милиона квадратни метра дадени под наем, като само през миналата година тази площ беше само 800 000 квадратни метра. Това, буквално доведе до частни инвестиции от над 180 млн.евро в пристанището, с възможност да достигне дори скоро до 250-300 млн. евро в близко бъдеще. "Не мисля, че в Румъния има толкова големи инвестиции. Операторите тук са инвестирали в супермодерни съоръжения за товарене на контейнери, за да направят това пристанище по-привлекателно за пазара", обясни Николае Дан Таливичи, генерален мениджър на

България има възможност да се превърне в мултимодален хъб между Европа и Азия

С инвестициите в транспортната инфраструктура България има възможност да се превърне в мултимодален хъб между Европа и Азия. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев в рамките на Втора международна конференция на високо равнище „Интегрирани транспортни коридори Европа–Азия“, която се провежда днес в Одеса, Украйна, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта. По време на събитието, което се провежда под патронажа на министър-председателя на Украйна, Володимир Гройсман, заместник-министър Занчев запозна делегатите, с нап

digi24.ro – „Румъния може да се превърне в основен вход за азиатските стоки в Европа“

digi24.ro - "Румъния може да се превърне в основен вход за азиатските стоки в Европа. Китайците искат да инвестират десетки милиони евро в изграждането на нов контейнерен терминал на брега на Черно море. Първата стъпка вече е направена чрез подписване на споразумение между директора на пристанището в Констанца и най-голямото пристанище в Китай (Нинбо т.н. Níngbo)."

България е географски хъб на сухопътните трасета през Евразия, смята експерт

България представлява естествен географски хъб на сухопътните трасета през Евразия, твърди Георги Минчев от Българска асоциация за спедиция, транспорт и логистика. "България се намира приблизително по средата между двете основни трасета – едното, което минава през Русия на север, а другото минава малко по-на юг през Средна Азия, където през Кавказ е класическия път на коприната. Страната ни е предпочитана и в значителна степен неизбежна точка за свързване - нещо като географски хъб на тези две паралелни сухопътни трасета през пространствата на Евразия", коментира предимствата на страната ни