Стратегически Мегапроект „Супер Варна 2025“ за икономическо възраждане на България чрез изграждане на нов Европейски логистичен разпределителен хъб /коридор Европа- Азия – Русия/ и Европейски-Международен Експо Център – търси одобрението на правителството на България с цел реализация и стартиране.
– При налични инвеститори и със 100% осигурено финансиране, без ангажиране на държавата с държавни гаранции ;
– При заявен интерес за участие на три световно известни мега компании за проектен мениджмънт и строителство с опит в реализация на мега проекти;
– При ROI /възращаемост на инвестицията/на мега проекта = над 15,7%.
Стойност на инвестицията (реализация 1 етап): €800 млн. EURO
* при изпълнение на всички проекти в град Варна в пълен обем до 2025 година = 2,5 милиарда евро
* при изпълнение на всички проекти в град Варна и Област Варна в пълен обем до 2025 година = 3,5 милиарда евро
Информация за проекта:
http://e-democracy.bg/index.php/projects/
http://superbg.e-democracy.bg/
РЕМТЕХСТРОЙ ГРУП & НПО „Бъдеще за Варна“ & Екип архитекти от гр.Варна – МЕГАПРОЕКТ – СУПЕР ВАРНА 2025, ROI = над 15,7%
ОПИСАНИЕ НА ПРОЕКТА:
Мегапроектa като обща и окончателно завършена концепция е изцяло авторска разработка на „Ремтехстрой“ Груп (www.remtechstroy.eu) експерти, икономисти и инженери в п родължение на 4 (четири) години и включва проекти:
• Подпроектите от стратегическо национално значение с ROI > 15% като:
– Пристанище Варна – Проект №1 & №2 Пристанище Варна = 3 в 1 „Дълбоководен терминал & Шлюз & Mост” с ROI над 15%
– Пристанище Варна – Проект „Европейски Експо Център – Фериботен комплекс“ с ROI = над 25%;
– Проект „Varna Ocean Dome – аквапарк с изкуствен плаж” с ROI =17,3%;
– подпроект „ВАРНА Монорелсова Транспортна Система (VnMTS) – Монорелсова железница”;
– подпроекти за нови курорти в региона на Варна;
Разработените бизнес планове, 3D презентации и извършени детайлни икономически анализи са дело на екип експерти на Ремтехстрой Груп и на Националното сдружение с нестопанска цел в обществена полза „Бъдеще за Варна“ с финансовата подкрепа на „Project Management and Invest” LLC – Катар (без абсолютно никакво държавно финансиране или финасиране чрез ОП /Оперативни програми/).
ЗА ИНФОРMАЦИЯ: +359-878-420207
Към момента:
• Компания „Project Management and Invest LLC” e презентирала мегапроекта през 2014-2015 г. в Дубай, на мега компании за проектен мениджмънт и частни инвестиционни фондове в Дубай и Европа. Към момента има заявени намерения в интерес за участие на стратегически инвеститор и три мега компании (от международен ранг) с готовност за официална визита с посещение в България с цел получаване на правителсвено одобрение за стартиране на проекта и договаряне на форма реализация чрез ПЧП или АД /между държава, инвеститор(ри), мега компании с опит в мениджмънт на мегапроекти, авторски тим и инициативен комитет/ на Мега проекта „СУПЕР Варна 2025” за трансформиране на гр. Варна в съвременен международен мегаполис, безмитна европейска търговска мега-зона и атрактивна международна туристическа дестинация за целогодишен туризъм и бизнес в рамките на 7 години.
• НПО „Бъдеще за Варна” и авторският екип е получила официално заявена подкрепа от Областна администрация Варна по пет подпроекта от Мегапроект „Супер Варна 2025” – които са стратегически за област Варна.
• Мегапроекта е презентиран на вниманието на архитекта на Община Варна и кмета г-н Иван Портних. Към момента има заявена подкрепа в пълно съдействие с цел реализация при наличие на инвеститори от страна на арх.Виктор Бузев (главен архитект на Община Варна).
• Мегапроекта е презентиран на вниманието на Национална Компания Индустриални Зони и към момента има заявена подкрепа в пълно съдействие от НК”Индустриални зони” и конкретно в лицето на г-н Николай Тсенков – председател на борда на директорите с цел реализиране на проекта Пристанище Варна – Проект „Европейски Експо Център – Фериботен комплекс при наличие на инвеститорски интерес.
• Мегапроекта „Супер Варна 2025” е презентиран на вниманието на д-р инж. Златко Кузманов – директор Специализирано поделение Дирекция „Ръководство на корабният трафик – Черно море” и кап.инж. Васил Павлов – експерт, които са изявили интерес в съгласуване на подпроекта за пристанище Варна – Проект №1 & №2 Пристанище Варна = 3 в 1 „Дълбоководен терминал & Шлюз & Mост” с Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” с цел изграждане на шлюзова камера под Аспарухов мост в канал 1 и кандидатстване за пред проектно финансиране по ОП (Оперативни програми).
Предложената инженерна новаторска концепция в Проект №1 & №2 Пристанище Варна = 3 в 1 „Дълбоководен терминал & Шлюз & Mост” е практически многократно реализирани в рамките на 20 години в Европа с финансиране по ОП (Оперативни програми) TNT-T. Тези решения икономически, технически и финансово обосновано, са най-ефективни и най-бързо реализуеми в заложените планове „Преодоляване на действията за преодоляване на височинните ограничения и ограниченията в газене през канала море-езеро за по-големи плавателни съдове” в МРРБ 2014-2020 и в „Регионален план за развитие на Северноизточен район за периода 2014 – 2020”.
• Мегапроекта „Супер Варна 2025” е презентиран на вниманието на г-н Иван Аспарухов, който в качество си на заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството и в качеството си на експерт е заявил, че Мегапроект „Супер Варна 2025” е новаторски за България и е от стратегическо значение за страната и региона на град Варна.
• С концепцията на Мегапроекта „Супер Варна 2025” и с наличието на инвеститорски интерес е запознат г-н Томислав Дончев – виципример и министър по управление на средствата от Европейския съюз, със съдействието на бившият областен управител на Разград, който като вицепример е заявил интерес за разглеждане на мегапроекта на правителствено ниво при наличие и при представяне на Дю Дилиджънс на мегапроекта и икономическа-финансова обосновна в приходност за БВП на България..
Проектна форма на реализация:
Хибриден проект Публично-частно партньорство (ПЧБ) , изграждане на проектно Акционерно Дружество и определяне на формата на финансиране (изцяло от части инвеститори и фондове участници от чужбина, и/или частично държавно финансиране);
Сформиране на проектно Акционерно Дружество: държавна структура, авторски колектив и/или мега компании с опит в реализация на мегапроекти за кандидатстване за пред проектно финансиране от Европа като EGP* (European Gateway Program) проект. При получаване на пълна подкрепа от държавата в ангажираност и съдействие за намиране на частично финансиране за изработка Дю Дилиджънс на проекта. Дю Дилиджънса е нужен при кандидатстване за целево финансиране от Европа като проект ранг стратегически проект за България и стратегически за Европа (EU Gateway Program т.н. EU Gateway Programme)
(*) При 2012 година в Румъния, мегапроект от такъв ранг получава статус EGP (EU Gateway Program). През 2013 година му се изготвя Дю Дилиджънс, в края на 2013 година получава целево финансиране от Европа (проектна документация). Към 2015 година – проекта е реализиран на 60% чрез ПЧП. Планувано е през 2018 година да бъде реализиран на 100%.
Възможна Форма на реализация и финансиране:
А) Европейско Финансиране: Чрез ниско лихвен заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) или Световната банка (СБ или World Bank) при одобрение от Министерски съвет на проекта като Стратегически проект за България – EU Gateway Program т.н. EU Gateway Programme. (в подобие на Румънският Мега Проект стартирал през 2012 година за Логистични Хъбове Констанца-Дунав чрез ОП-EU Gateway);
Б ) Хибриден проект: Публично-частно партньорство (ПЧП) – изграждане на проектно Акционерно Дружество и определяне на формата на финансиране (изцяло от части инвеститори и фондове участници от чужбина, и/или частично държавно финансиране);.
Към 10.10.2016: Налични три инвеститора:
– Инвеститор № 01 и Инвестиционен Фонд № 02 от чужбина: Предлагащ ниско лихвен кредит за 100% от общата сума на проекта срещу обезпичение (гаранция, облигации или ценни книжа);
– Инвеститор № 03 от чужбина: Предоставящ директно 100% финансиране при реализация на целият Подпроект VIP – ОСТРОВ „Марина Варна” – Яхтено пристанище, Хотелски комплекс 6- и 5-звезди и морски парк и Varna Ocean Dome – аквапарк с изкуствен плаж на острова град Варна или в рамките на Варнеското езеро;
– Заявено желание от три мега компании с опит от чужбина за участие в Мега Проекта по управление и строителство по проектите.
– Заявено желание за участие от две мега компании от Азия за участие в Мега Проекта и в финансиране на подпроекта Пристанище Варна – Проект „Европейски Експо Център – Фериботен комплекс“.
– Заявено желание за участие от една международна компания за участие в Мега Проекта и в проекта за пристанище Варна – Проект №1 & №2 Пристанище Варна = 3 в 1 „Дълбоководен терминал & Шлюз & Mост” с цел реализация чрез финасиране по Trans-European Transport – TEN-T. Компанията е лидер и има значителен опит в Панама и в Европа по реализация на подобни проекти – портове и шлюзове.
История на проекта:
Информация за статус на проекта: http://superbg.e-democracy.bg/
НПО „Бъдеще за Варна” получи официално заявена подкрепа от Областна администрация Варна за пет свой авторски проекта – стратегически за град Варна и за област Варна. Approved След успешна проведена презентация от авторски екип и дискусия в Областна администрация Варна пред областният управител, екип експерти на областта и главният архитект на Община Варна г-н Виктор Бузев, Националното сдружение с нестопанска цел в обществена полза „Бъдеще за Варна“ получи официално заявена подкрепа от Областна администрация Варна и от областният управител г-н Стоян Пасев за пет стратегически проекта за град Варна и област Варна.
32%
ЕТАП 1 - Проучване, Изготвяне Идеен Проект /Под проекти 04 броя/ и Намиране на Инвеститори - Изпълнено на 100%; ЕТАП 2 – Получаване на официално заявена подкрепа към мегапроекта от Областна администрация Варна - Изпълнено на 100%; ЕТАП 3 – Пред-проектна Документация и ДЮ ДИЛИДЖЪНС - Изпълнено на 45%; ЕТАП 4 - Изготвяне на: - икономически анализи, - SWOT анализи (мегапроект и подпроекти), - анализ и проучване за възможности от финансиране чрез ПЧП, ЕС и инвестионни фондове, - бизнес планове по подпроекти и други - Изпълнено на 95%.
• Ежегодно повече от 55 милиона TEU се обработват от пристанища в Европа; • 70% от контейнерите товари влизащи в Европа идват от Далечния Изток; • 5,5 млн. TEU са предназначени за Централна и Източна Европа, но отиват към пристанища в Северозападна Европа; • Покупателна способност (PPP) на страните от Централна и Източна Европа /CEE/ е 12% от общия БВП на Европа; • Покупателна способност (PPP) в CEE расте, докато PPP в Западна Европа нараства незначително; • Натискът върху околната среда ще увеличи разходите на сухопътния транспорт в Европа което ще стимулира развитието на морският транспорт; Общия оборот на товарите от Китай към Европа надхвърля 321 млрд. долара всяка година и се покачва постоянно; • Основният флот контейнеровози, които обслужват днес коридора Азия-Европа-Черно море са от типа Panamax и post-Panamax контейнеровози.
>>>>В момента единственото европейско пристанище в Черно море, което обслужва основният морски поток от контейнерни единици от Азия към Европа, е пристанище Констанца. То разполага с четири контейнерни терминала, които предлагат най-модерните съоръжения и експлоатационни условия за контейнеровозите. През 2003 г. на територията на пристанище Констанца започва да функционира най-големият контейнерен терминал в Черно море. Дълбочината на газене е 14.5 метра, което позволява обработването на кораби и от тип Panamax и Post – Panamax. В момента в Констанца се строят 5-ти и 6-ти контейнерен терминал зa Post – Panamax контейнеровози (Pier II S) с капацитет 325000 ТEN.
32%
При 2012 година в Румъния, мегапроект от такъв ранг получава статус EGP (EU Gateway Program). През 2013 година му се изготвя Дю Дилиджънс, в края на 2013 година получава целево финансиране от Европа (проектна документация). Към 2015 година – проекта е реализиран на 60% чрез ПЧП. Планувано е през 2018 година да бъде реализиран на 100%.
ЗАГУБИ всеки ДЕН от липса стартирал EGP проект за т.н. стратегическа "врата и коридор" Азия- Европа чрез реализиран дълбоководен контейнерен терминал и логистичен хъб -Експо център в град Варна коства на България: - Постъпление за Държавата : €460.000 за всеки ден; - За българският бизнес: €1.430.000 за всеки ден.
>>> По направен е икономически и маркетингов анализ от реализация само на първи етап на ПРОЕКТ "Европейски Експо Център - Фериботен комплекс" в инвестиция от 700 милиона евро очертаните ползи и допълнителни приходи в държавния бюджет към 2025 година ще бъдат 3.975 милиона евро и в генериране на нови 50000 работни места само в комплекса!
Част от направените анализи:
Анализ -02/май 2016 на значими икономически инвестиционните проекти за гр.Варна и Област Варна по отношение на доходност (в БВП – Брутен Вътрешен Продукт и към бюджет Община Варна). Възможности за отпускане на заем за строителство, погасяване и оценка на практическа реализация до 2020 календарна година. <подробна информация>
Анализ -01/май 2016 и възможни решения на проблема с достъпа на корабите (море-езеро) „Предприемане на действия за преодоляване на височинните ограничения и ограниченията в газенето през канала море-езеро за по-големи плавателни съдове, 2014-2020, МРРБ” създавани от Аспарухов мост. <подробна информация>
„Отварят със специален шлюз Аспаруховия мост за големи кораби“ в-к Черно море, 25 април 2016 г.<подробна информация>
Анализ на причини за изоставането на България спрямо Румъния – Сгрешен модел на управление или нужда от промяна на мисленето ни? <подробна информация>
[…] Стратегически Мегапроект „СуперВарна 2025″, ROI = над 15,7% […]
[…] Стратегически Мегапроект „СуперВарна 2025″, ROI = над 15,7% […]
[…] Стратегически Мегапроект „СуперВарна 2025″, ROI = над 15,7% […]
[…] Стратегически Мегапроект „СуперВарна 2025″, ROI = над 15,7% […]