„Европейски Експо Център Варна – Фериботен комплекс&Логистичен Хъб“ за внос и износ – Под Проект „СУПЕР ВАРНА 2025“

  • КлиентГражданско общество
  • Стратегически Под ПроектМега Проект Супер Варна 2020
  • Актуално СъстояниеВ процес (Изпълнение на Етап 2 и очакване на одобрение за EGP Мега Проект Супер Варна 2020)
  • Начална дата1-04-2012
  • Дата на завършване /Етап 1- Проучване , Изготвяне Идеен проект/под проекти 10 броя/ и намиране на Инвеститори/1-08-2013 (Налични 2 инвеститорa и 2 мега компаний заявили интерес за участие)
  • Дата на завършване /Етап 2 - Предпроектна документация и Дю Дилиджънс при получаване одобрение за EGP проект Супер Варна 2020 /1-04-2016
  • Получаване на одобрение от правителство за EGP проект стратегически за България: в очакване
  • Дата на завършване /Етап 3 - Строителство /1-04-2023 при спазване срока по Етап 2
  • Срок на реализация на проекта7 години
  • Проектният размер на инвестиция за реализация на мега проекта в пълен обем: 0,7 милиарда ЕВРО за I Етап / 2,03 милиарда ЕВРО за I и II - Етап
  • Първоначален икономически разчет за възвращаемост на инвестицията:ROI над 15,7%
  • Забавяне на проекта спрямо EGP проект в Румъния- 4 /четири/ години
  • Очертаните ползи и допълнителни приходите в държавният бюджет към 2025 годинаБВП 3.571 милиарда евро (+9%), Общо бруто: 3.975 милиарда евро / само от Ехпо Център реализация, инвестиция 700 мил.евро - I Етап/
  • ЗАГУБИ в Постъпление за Държавата €460.000/ден
  • ЗАГУБИ в Постъпление за българският бизнес€1.430.000 /ден
  • Работни места50.000

„Европейски Експо Център Варна – Фериботен комплекс & Логистичен Хъб“ ВАРНА 2025

  • Под проект на Мега Проектa Супер Варна 2025
    Стратегически под проект на Мега Проект „Супер Варна 2020“ с авторска концепция на база извършено задълбочено прочуване, маркетинг и финансов анализ на експерти /проведен в рамките на 2 години/ за трансформиране на гр. Варна в съвременен международен мегаполис, безмитна европейска търговска мега-зона и атрактивна международна туристическа дестинация за целогодишен туризъм и бизнес в рамките на 7 години. Проекта е разделен на 10 възлови под проекта – в по голям обем проектите са детайлно разработени с бизнес план, анализ, презентации и разчети за ROI, четири проекта са с готови с архитектурни и конструктивни чертежи за строителство и реализация. Концепция на Проекта – Европейски Експо Център Варна за внос и износ е проект за многофункционален и всеобхватна международна изложба център от висок стандарт. Това ще бъде най-мащабния и от най-висок клас експо център в Европа, чиито съоръжения ще бъдат високо технологични.

    Комплекса ще бъде със съвременна архитектура, която перфектно ще съчетава хай-тек, интелигентно управление и екологична загриженост към природата. Голяма част от нови и високо-развити технологии на международно ниво ще се прилага в неговата конструкция за първи път. Реализираните интелигентни, вентилационни и комуникационни системи ще бъдат на най-съвременно ниво в света. Голямата проектната височина на залите, етажната товароносимост и електрозахранването ще му позволява, да реализира специализирани изложби, като мащабни машини изложения, строителна техника изложения и яхтени изложения, които имат стриктни изисквания към изложбени павилиони.
    Всяка изложбена зала е с площ от около 10000 кв. м и рационално проектирани вид. В 13 изложбени зали от първия и втория етаж, всички ще разполагат с широк вход. Множество изложби и изложения, ще могат да се провеждат едновременно, без да си пречат по между си. Големите изложбени зали, дават възможност да използват ефективно пространство и да реализират добри визуални ефекти чрез специална декорация.
    Около изложбения комплекс ще има множество поддържащи заведения, свързани с конвенции /топли/ връзки към изложенията, хотели, офис сгради, банки, търговски услуги и музеи. Те ще бъдат изградени така, че да задоволи изцяло нуждите на бизнесмените в тяхното бизнес пътуване и посещения на експо комплекса.
    • „Европейски Експо Център – Фериботен комплекс“ е проект с ROI (Възвращаемост на инвестицията) над 25% за многофункционален и международен изложбен център от висок стандарт във Варненска област без аналог в Европа.
    • Готов проект с общинско, надобщинско и регионално значение – напълно покриващ изискванията заложени по СИР 2014-2020 за „Създаване на клъстер от пристанища във Варна, Варненското и Белославско езера, и утвърждаването му като логистичен и дистрибуторен център с пристанища в Русе и Силистра за връзка между Общоевропейските транспортни коридори VII, VIII, IX и ТРАСЕКА.”
    • ОЧЕРТАНИТЕ ПОЛЗИ И ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПРИХОДИТЕ В ДЪРЖАВНИЯТ БЮДЖЕТ КЪМ 2025 ГОДИНА БВП 3.571 милиарда евро (+9%), Общо бруто: 3.975 милиарда евро (само от Експо Център реализация, инвестиция 700 мил.евро – I Етап по направени анализи)
    • През 2012 година в Румъния, Мега проект от такъв ранг получава статус EGP (European Gateway Program) проект за Румъния, 2013 година се изготвя Дю Дилиджънс, в края на 2013 получава целево финансиране от Европа за изработка на проектна документация. Към 2015 година – реализиран на 60%. Планувано е 2017-2018 да бъде реализиран на 100% чрез ПЧП.
    • Заявено желание за участие на частни инвеститори (две мега компании от Азия) за участие в Мега Проекта и в финансиране на подпроекта Пристанище Варна – Проект „Европейски Експо Център – Фериботен комплекс“.
    • ЗАБАВЯНЕ НА ПРОЕКТА СПРЯМО EGP ПРОЕКТ В РУМЪНИЯ- 4 /четири/ години
    • ЗАГУБИ В ПОСТЪПЛЕНИЕ ЗА ДЪРЖАВАТА €460.000/ден
    • ЗАГУБИ В ПОСТЪПЛЕНИЕ ЗА БЪЛГАРСКИЯТ БИЗНЕС €1.430.000 /ден
    • НОВИ РАБОТНИ МЕСТА 50.000
    Информация за статус на проекта: http://superbg.e-democracy.bg/

    Мнение на общественици и експерти в подкрепа за реализация на проект за Европейски Експо Център Варна като транспортен и логистичен хъб Азия-Европа:

    o    2007 г. – Румен Несторов, зам.председател на Българската морска камара (БМК)

    България губи състезанието Общо 1 037 077 контейнерни единици (TEU) са били обработени в пристанище Констанца през 2006 г., докато през двата терминала на пристанище Варна са минали едва 100 хил. TEU. Държавата няма достатъчно средства да инвестира в оборудването и модернизирането на големите морски пристанища.”

    o    2008 г. – Вълкан Йовчев, консултант и автор на „Изследване на изложбения пазар в България“, Морски дневник.

     „Двореца на културата и спорта (ДКС) не е удобен като разположение за организиране на панаири. Той е на няколко нива, а това „уморява“ посетители и изложители. Така че ако във Варна се построи един модерен, специализиран изложбен център, той определено ще има успех, а това ще привлече и панаирни туристи. Погледнете как за 10 години Варна и без панаир като пловдивския изпревари Пловдив като развитие.”

    o    2011 г. – Николай Недков – бивш общински съветник – Община Варна.

     „Нашето пристанище може да бъде преместено и във Варненското езеро да се изгради индустриална зона, която да бъде врата на Изтока към Запада”

    o    2013 г. – Радан Кънев – Председател на ДСБ,

    „Бъдещето са модерни контейнерни терминали и зона за промишлена преработка. Ние държим на нашия проект, който е залегнал и е в общия градоустройствен план, който е пренасяне на пристанището в западната зона, на запад от Аспаруховия мост, с модерни контейнерни терминали, модернизация на ЖП връзката с Русе, за да може варненското пристанище да бъде врата към Изтока, през него да влизат стоки за цяла Европа, включително и за Западна, а не просто пункт за износ на сурови материални.“

    o    2013 г. – Силвия ЦЕНОВА, журналист /Брой 5/- www.gradat.bg – „Може ли България да се превърне в транспортен хъб?“

    „Липсата на ясна концепция за превръщане на България в транспортен хъб не позволява на страната да извлече максималните ползи от своите пристанища и стратегическото си местоположение. Инвестиции- те в поддръжка и развитие на портовете са минимални, което е причината за технологичната им изостаналост, въпреки че са важни центрове за развитието на целия транспортен комплекс в страната.“

    o    2013г. – Иво Константинов – търговски представител на Р.България в САЩ, Интегриране на фериботната линия Варна-Кавказ в транспортно-логистичната верига Европа-Азия, брой 3 /2013, Железопътен и интермодален транспорт

    „Железопътната фериботна линия Варна- Кавказ е уникално не само за България, но и в европейски мащаб начинание. Железопътните фериботи на дълги разстояния в света понастоящем са изключително малко, още повече такива, включващи възможност за смяна на междурелсието / талигите на вагоните без физическо претоварване на пратката. Чрез тази линия българският спедиторски бранш може да предложи на българския и европейски пазар следните предимства: 1. Уникален за Европа директен митнически граничен преход между ЕС и Руската Федерация без транзит през Украйна или Беларус. 2. Възможност за избягване на още една физическа манипулация на пратката, както това се прави в Словакия, Молдова и Унгария на граничните ЖП терминали ЕС-ОНД (Халмеу, Чоп, Захони и др.).“

    o    2014 г. – Стоян Пасев – областен управител на Област Варна пред китайска делегация от провинция Шандун

     ”Друг проект е създаването на Китайско Експо на територията на област Варна. Тук, защото сме на входа на Европа, така че можем да я наречем Китайската врата към Европа“ 2014.

    o    2015 г. – инж. Петър Сеферов – изпълнителен директор „Пристанище Варна“ ЕАД,  transportal.bg

    „Пристанище Варна има своето стратегическо място в Черно море. Вече се виждат и първите стъпки за включване на български пристанища в международни транспортни коридори, свързващи Европа и Азия. Ние реално вече постигнахме подобни успехи с привлечени транзитни товари за азиатски страни, а ръководството на МТИТС полага усилия за включването ни в транспортни връзки с Китай и други държави, което ще увеличи възможностите ни за привличане на допълнителни товаропотоци.”

    o    2015 г. – Божидар Лукарски – министърът на икономиката, „Утвърждават Варна като транспортен хъб“ nbox.bg

    „Има стратегически интерес към Варна като транспортен хъб на Пакистан и Китай за търговията им с ЕС. Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски по време на среща с бизнеса във Варна, съобщиха от икономическото министерство. Възможностите за утвърждаване на черноморския ни град като ключов транспортен център ще бъдат промотирани чрез провеждането на активна кампания на Българска агенция за инвестиции. Предстои и изграждането на по-добра инфраструктура на зоната около Варна. Лукарски потвърди интереса от Катар летището във Варна да се ползва за хъб за полетите, свързващи Близкия изток и Европа. България има нужда от стратегия за развитие на морската икономика и аз ще предложа нейното разработване с транспортния министър Ивайло Московски, обяви още Лукарски. Такава стратегия е необходима, защото местният бизнес има нужда от стимули. „

    o    2015 г. – Лилия Чанкова – Ст.н.с. д-р Лилия Чанкова е научен секретар в Икономическия институт на Българската академия на науките. РАЗВИТИЕТО НА СЪВРЕМЕННАТА ЛОГИСТИКА В БЪЛГАРИЯ КАТО УСЛОВИE ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ

    „При изграждането на този вид логистични центрове (София, Варна, Бургас, Русе) основно участие трябва да има държавата, тъй като става дума за по-големи обекти на транспортната инфраструктура със стратегическо значение. Това нейно участие трябва да е свързано не само с осигуряването на бюджетни средства, но и с разработването на големи инвестиционни проекти за развитие на транспортната инфраструктура от мултимодален тип, привличане на големи инвеститори на основата на публично-частното партньорство, на ресурси от международни финансови организации.”

    o    01.2016г. –  Настимир Ананиев – депутатът и зам.-председателят на „Движение България на гражданите“ – Заместникът на Кунева: Варна изостава от Бургас, dariknews.bg

    „Варна изостава като черноморски град в сравнение с Бургас. Това мнение изрази в морската столица депутатът и зам.-председателят на „Движение България на гражданите“ Настимир Ананиев. По негови думи постигнатото от кмета на Бургас би трябвало да е предизвикателство за варненския. Варна би могла да стане транспортен хъб, тъй като има предимство пред Бургас като локация, и така да се развива икономически, смята Ананиев.“

    o    2016 г. – инж. Дойчин Ников, Председател НПО „Бъдеще за Варна, www.e-democracy.bg

    Анализ на причини за изоставането на България спрямо Румъния – Сгрешен модел на управление или нужда от промяна на мисленето ни?

    o    февруари 2016 г. – Доц. д-р Петър Голийски е преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“ в специалност „Арменистика и кавказология“ – Географията, глупако* Защо България хронично изостава от икономически развитите държави? Последната причина, за която се сещаме, е неблагоприятното й местоположение.

    „През последните няколко години най-голям подем на търговията чрез Солунското пристанище бележи България. Ако през 2009 г. там са обработени около 6000 контейнера за България, то през 2012 г. техният брой е над 16 000, което прави 178% ръст. А за периода януари-септември 2013 г. броят им е 15 215. Тази статистика, както и превръщането на София за сметка на Варна и Бургас в гара разпределителна на външната ни търговия дори и към морски страни като Италия и Испания, показва изместване на тежестта на нашата икономика от Източна България към Западна.”

    o    2016 г. – Анализ –  Българско геополитическо дружество, Китайската икономическа експанзия в Централна и Източна Европа  и възможностите пред България. {16}

    o    Май 2016 г. – инж. Дойчин Ников, Председател НПО „Бъдеще за Варна”, www.e-democracy.bg

    Анализ 01/ май 2016 и възможни решения на проблема с достъпа на корабите (море-езеро) „Предприемане на действия за преодоляване на височинните ограничения и ограниченията в газенето през канала море-езеро за по-големи плавателни съдове, 2014-2020, МРРБ” създавани от Аспарухов мост.

    o   Май 2016 г. – инж. Дойчин Ников, Председател НПО „Бъдеще за Варна”, www.e-democracy.bg

    Анализ -02/май 2016 на значими икономически инвестиционните проекти за гр.Варна и Област Варна по отношение на доходност (в БВП – Брутен Вътрешен Продукт и към бюджет Община Варна). Възможности за отпускане на заем за строителство, погасяване и оценка на практическа реализация до 2020 календарна година.

    o    Юни 2016 г. – Томислав Дончев – Вицепремиерът по евро фондовете –  „Дончев призна: Изоставаме при усвояване на европейските фондове„, frognews.bg

    „При разполагаем ресурс от над 30 млрд. лева по европейските фондове за програмен период 2014-2020, разплатените към бенефициентите средства възлизат на 264 млн. лева. Това става ясно от писмен отговор на вицепремиера по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев до депутат от опозицията.”

     

    Инвеститорски интерес & Инвестиционна стратегия на Община Варна и правителство към инвеститори в реализация на транспортен хъб във Варнски регион:

    ·        ноември 2013 – Варна представи проекта за градска мобилност на форум в Китай, dariknews.bg

    „Проектът за устойчива градска мобилност и интегриран градски транспорт на община Варна бе представен в Пекин на форум за партньорство за градско развитие „Европейски съюз – Китай”. Презентацията бе направена от Бисер Младенов, зам.-кмет на община Варна по европейските проекти.“

    ·        април 2014 г. – Китай обмисля кредитиране на инфраструктурни и транспортни проекти, novinite.bg

    „Китай обмисля конкретни финансови инструменти, които ще бъдат предоставени за преференциално кредитиране на инфраструктурни и транспортни проекти, начини за участие на българската страна в програмата от 10 млрд. щатски долара, предвидена за инвестиции в страните от Централна и Източна Европа във формат 16+, както и отделна схема за финансиране на приоритетни проекти за двете страни, съобщиха от икономическото министерство.

    Това стана ясно в рамките на посещението на българската делегация в Китай, водена от заместник-министъра на икономиката и енергетиката Красин Димитров. Беше подписано Споразумение за сътрудничество между китайската Ексимбанка и Българската банка за развитие. Целта на документа е насърчаване на инвестициите за китайски и български предприятия.“

    Експертно мнение:

    * „Кредитиране на проект“ от частен инвестиционен фонд е напълно възможно при предоставяне на държавна гаранция или обезпечение. Допълнително инвестиционен фондове от чужбина по принцип не предоставят гратисен период в периода на строителство и лихвата по кредита е базисно не по-малка от 3% с обезпечение. За успешно разглеждане на проект се изисква наличен Дю Дилиджънс, а ROI /Възвращаемост на инвестицията/ трябва да е миниум 6 % или оптимално над 10% което ще гарантира покритието на лихвата.

    ** Кандидатстване пред  частен инвестиционен фонд с инвестиционни проекти с отрицателен ROI, или  без обезпечение и без Дю Дилиджънс е пълна загуба на време. Кандидатстване с такива проекти пред частни инвестиционни фондове показва липса на всякакви познания по инвестиции и банкиране. 

    ***  Кандидатстване пред  частен инвестиционен фонд с инвестиционни проекти по „твърди мерки” при липса на обезпечение на проекта или при липса на гарант е възможно но задължително се изисква Дю Джилижънс  и ROI на проекта в миниум 10 % или оптимално над 15% за частни инвестиционни фондове – Катар, Дубай и Китай.

    Инж. Дойчин Ников – Председател НПО „Бъдеще за Варна”

    ·        ноември 2015 – Капитал- България към Китай: пристанища, пътища, летища, изберете си

    „България представи пред китайските инвеститори всички инфраструктурни проекти, които е подготвила или възнамерява да подготви за концесия или публично-частно партньорство. Сред тях са две пристанища, два интермодални терминала, четири летища, четири ж.п. линии и четири пътни артерии. Мащабният пакет от възможности беше представен пред азиатските инвеститори от министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова по време на бизнес частта от форума на 16-те държави от Централна и Източна Европа и Китай.

    Сред проектите са пристанищата във Видин и Русе, ж.п. линиите Варна-Русе и Димитровград-Русе, магистралите „Хемус“ и „Черно море“ и летищата в Пловдив, София, Горна Оряховица и Стара Загора.“

    ·        февруари 2016 г. – Община Варна – Китайски инвеститори проучиха възможностите за бизнес в Бургас и Варна, investor.bg

    „Китайската бизнес делегация, водена от Нин Дзиджъ, зам.-директор на Националната компания за развитие и реформи на Китай, се е срещнала в резиденция Евксиноград с кмета на Варна Иван Портних. Домакините са представили възможностите за развитие на индустриални зони, изграждане на втори мост над езерото*, привличане на туристи от Китай.“

    *Експертно мнение:  Втори мост над езерото е проект по т.н. „меки мерки” без ROI (Възвращаемост на инвестицията) или технически с отрицателна доходност /ROI/. От гледна точка на частен инвеститор/фонд инвестирането в проекти с ROI под  10% е безсмислено.

    /Анализ -02/май 2016 на значими икономически инвестиционните проекти за гр.Варна и Област Варна по отношение на доходност (в БВП – Брутен Вътрешен Продукт и към бюджет Община Варна) инж. Дойчин Ников, Председател НПО „Бъдеще за Варна”, www.edemocracy.bg/

    ·        Май 2016 г. Народно Дело – Китай избра Бургас пред Варна. Изненадани ли сте?

    Защото истинските столици, както знаем, са преди всичко център на икономическия живот на една държава. А в случая получаваме поредното доказателство, че във Варна управляващите не умеят да привличат стратегически инвеститори, които да развиват икономиката и да откриват работни места. Защо изостанахме?

    Тук трябва да отворим една голяма скоба и да припомним няколко факта от миналото на международните отношения на града ни. Например това, че Варна има подписан договор за сътрудничество с Нинбо, огромно китайско пристанище. Същата като тип спогодба имаме и с Хамбург, германският град, който е крайната точка на съвременния Път на коприната. Явно обаче сътрудничеството с тези „побратимени градове“, както често са наричани, не е нищо повече от размяна на любезности, делегации и сувенири.”

  • Проекта е авторска разработка на екипа: E-Democracy.BG, експертен колектив – Ремтехстрой Груп – www.remtechstroy.eu и колектив архитекти, финансиран изцяло от частен инвеститор – Project Management and Invest LLC. Към момента е разработен като окончателно завършена концепция още 2013 година.
  • Около 60 страници 3D презентации на български и английски – визуализация, SWOT Analysis, икономически анализ и т.н. на завършена авторска концепция за изграждане на многофункционален и всеобхватна международна изложба Експо център от висок стандарт в град Варна, чрез поетапно реализация на разработени четири възлови под проекта /Етапи 1 до 4/ – в обем около 150 страници – бизнес планове, презентации, разчети и чертежи.
    • април 2012 – Старт на проекта и създаване на авторски екип за развойна дейност при налично частно финансиране за създаване на идеен проект и пред проектна документация под проекти;
    • 2012-2014 – Задълбочено прочуване, маркетинг и финансов анализ проведен за 2 години за трансформиране на гр. Варна в съвременен международен мегаполис, изготвяне на отделни проекти, бизнес планове, разчети и 3D презентации;
    • 2013 – година заявено желание от две мега компании от чужбина за реализация „Европейски  Ехпо Център Варна  – Фериботен комплекс“ за внос и износ, проведени разговори с цел призентиране на проекта и представяне на намерения на инвеститори пред Министерство на Инвестициите и МТ – не реализирано, по обективни причини;
    • март 2013 – Заявено намерение за участие на Норвежки мега строителен международен консорциум, който разполага с опита в реализация на инфраструктурно съоръжение съгласно ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА ПРОЕКТ „Контейнерен Терминал post-Panamax клас съдове“ във Варна с цел стартиране на проекта и кандидатстване за съфинасиране по Програма Транспорт, направено е проучване и анализ, такъв проект подобен e реализиран по ОП Транспорт в Европа;
    • септември 2014 – Проекта е презентиран от Project Management and Invest LLC в Катар и Дубай пред частни Ивестиционни фондове и мега компании за мениджмънт и строителство. Заявен интерес от Дубайски частен инвестиционен фонд за отпускане на ниско лихвен кредит за реализация на проекта. Получени три официално заявени намерения за участие в мега проекта на мега компании от Катар и Дубай за организиране на официална визита в посещение в България с цел получаване на правителствена подкрепа и договаряне на вариант форма реализация.
    • април 2015 – Проекта е призентиран пред г-н Портник – кмет на град Варна и председателя на транспортна комисия, представени са възможностите за финансиране от Дубайски частен инвестиционен фонд и наличието на намерения на три мега компании от Катар реализиращи мега проекти като Дубайското летище, наземно Метро и портове;
    • Хибриден проект Частно-Държавен, изграждане на проектно Акционерно Дружество и определяне на формата на финансиране изцяло от части инвеститори и фондове участници от чужбина, и/или частично държавно финансиране;
    • Сформиране на проектно Акционерно Дружество: държавна структура, авторски колектив и/или мега компании с опит в реализация на мега проекти за кандидатстване за пред проектно финансиране от Европа в статус на EGP проект, и/или при получаване на пълна подкрепа от държавата в ангажираност и съдействие, с цел изцяло частно финансиране на изработката на окончателен Дю Дилиджънс на мега проекта нужен за кандидатстване за целево финансиране от Европа като проект ранг стратегически проект за България и стратегически за Европа

    (*) От такъв ранг проект 2012 получава статус EGP проект в Румъния, 2013 година се изготвя Дю Дилиджънс, в края на 2013 получава целево финансиране от Европа. Към 2015 година – реализиран на 60%. Планувано 2017-2018 да бъде реализиран на 190%.

    • ROI на МЕГА ПРОЕКТА СУПЕР ВАРНА 2020 над 15,7%
    • ROI на под проекта „Европейски Ехпо Център Варна – Фериботен комплекс“ за внос и износ над 25%

    По направен пълен икономически и маркетингов анализ от експертен екип по проекта, че реализация само на под проекта ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА Проект „Европейски Ехпо Център Варна – Фериботен комплекс“ за внос и износ в инвестиция от 700 милиона евро /1 етап/ очертаните ползи и допълнителни приходите в държавата бюджет към 2025 година ще бъдат /милиона евро/ и в генериране на нови 50.000 работни места само в комплекса (погледнете графиката):

ВАЖЕН СЪПЪТСТВАЩ ИНФРАСТРУКТУРЕН ПРОЕКТ

  • Готова концепция и готов проект. Към настоящия момент, поради ограничения височина от 46 м от съществуващият Аспарухов мост – е невъзможно влизането на кораби, 5 и 6 клас контейнеровози във Варненското езеро.
    В момента, Пристанище Констанца Юг контейнерен терминал е всъщност единственият порт в Черно море, който може да обработва големи PANAMAX и post-PANAMAX клас кораби контейнеровози!
    Стойността на инвестицията: 160 -180,000,000 €
    Изпълнението на проекта е възможно само в рамките на 14-18 месеца, и ще позволи чрез Варна Порт Контейнерен Терминал (вътре във Варненското езеро) да влизат и да се обработват PANAMAX и post-PANAMAX клас кораби:
    – Без вдигане на Аспарухов мост с 11 m;
    – Без разрушаване на старият Аспарухов мост;
    – Без изграждане на нов по-висок мост над езерото.
    Инвестицията по проекта е два – три пъти по-ниска, отколкото на инвестицията за изграждане на нов мост или инвестиции за реконструкция на стария Аспарухов мост (по-етапно вдигане с 11-12 м).

ПРОЕКТА ТЪРСИ ПОДКРЕПА!

Търсим партньори, гражданска подкрепа и подкрепа на неправителствени организации
с цел реализацията на проекта и получаване на одобрение от правителство.

Подкрепете проекта с Ваше участие в петиция

Comments

comments